DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çocuk, Bilim ve Teknoloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 210
Güz/Bahar
2
0
2
3
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin, bilimin ve teknolojinin çocuğun eğitimindeki ve gelişimindeki öneminin kavranmaları, bilim ve teknoloji temelli etkinlikler planlayıp, uygulayabilme becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Teknolojinin çocuğun gelişimindeki önemini kavrayarak eğitimde teknolojiyi kullanabilecektir.
  • Okul öncesi dönemde bilimin önemini açıklayabilecektir.
  • Okul öncesi dönemde bilimsel düşünce ve bilimsel süreç becerilerini açıklayabilecektir.
  • Okul öncesinde bilim ve teknolojiyi kullanarak etkinlik planlayabilecektir.
  • Okul öncesinde bilim ve teknoloji eğitimi için ihtiyaç duyduğu etkinliğe yönelik materyal hazırlayıp uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders; “Okul Öncesi Dönemde Beyin Gelişimi, Bilimsel Düşüncenin Gelişimi, Bilimsel Süreç Becerileri, Teknoloji, Bilim Eğitimi ve Bilim Eğitiminde Kullanılan Temel Bilimsel İşlem Alanları, Bilim-Teknoloji Temelli Etkinlikler Planlama-Uygulama ve Eğitimcinin Rolü, Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama, Bilim Merkezi Tasarımı, Bilim Etkinliği Portfolyo Dosyası Oluşturma” konularını kapsamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Okul Öncesi Dönemde Beyin Gelişimi Öğretim Elemanının Ders Notları, Okul Öncesi Dönemde Beyin ve Bilimsel Düşüncenin Gelişimi PPT Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 3-7.
2 Okul Öncesi Dönemde Bilimsel Düşüncenin Gelişimi ve Bilimsel Süreç Becerileri Öğretim Elemanının Ders Notları, Okul Öncesi Dönemde Beyin ve Bilimsel Düşüncenin Gelişimi PPT Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 7-20.
3 Okul Öncesi Dönemde Teknoloji Öğretim Elemanının Ders Notları, Okul Öncesi Dönemde Teknoloji PPT Sunumu, Suat Kol, “Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı”, Pegem Akademi, Ankara, 2017, (ISBN: 978-605-318-785-1).
4 Okul Öncesinde Dönemde Bilim Eğitimi ve Bilim Eğitiminde Kullanılan Temel Bilimsel İşlem Alanları Öğretim Elemanının Ders Notları, Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimi PPT Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 5-7, 20-24.
5 Okul Öncesi Eğitimde Bilim-Teknoloji Temelli Etkinlikler ve Eğitimcinin Rolü Öğretim Elemanının Ders Notları, Okul Öncesi Dönemde Bilim Etkinlikleri ve Eğitimcinin Rolü PPT Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 24-31.
6 Okul Öncesi Dönemde Bilim Etkinliği Planlama-Uygulama ve Değerlendirme Öğretim Elemanının Ders Notları, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 35-245.
7 Bilim Merkezi Tasarımı
8 Bilim Merkezi Tasarımı Öğretim Elemanının Ders Notları, Bilim Merkezi Tasarımının Ön Hazırlıklarının Yapılarak Gelinmesi
9 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Öğretim Elemanının Ders Notları, Bilim Merkezi Tasarımının Ön Hazırlıklarının Yapılarak Gelinmesi
10 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Öğretim Elemanının Ders Notları, Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Eğitimi PPT Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 35-245.
11 Ara Sınav Öğretim Elemanının Ders Notları, Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Eğitimi PPT Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 35-245.
12 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Öğretim Elemanının Ders Notları, Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Eğitimi PPT Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 35-245.
13 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Öğretim Elemanının Ders Notları, Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Eğitimi PPT Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 35-245.
14 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Öğretim Elemanının Ders Notları, Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Eğitimi PPT Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 35-245.
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final
Ders Kitabı Kandır, A., Yaşar Can, M., Tuncer N. (2011). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Morpa Yayıncılık\nArı M, Pınar Bayhan P. (2002). Okul Öncesi Dönemde Bilgisayar Destekli Eğitim, Epsilon Yayınevi, İstanbul. \nAlisinanoğlu F, Özbel S,Kahveci G. (2007).Okul Öncesinde Fen Eğitimi, Nobel Yayınları.\nAktas Arnas Y.(2007). Okul Öncesinde Fen Eğitimi, Kök Yayıncılık\
Önerilen Okumalar/Materyaller Aktas Arnas Y.(2007). Fen ve Matematik Ögreniyorum. Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.\Uşun S. (2006); Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara.\ Namlu GA. (1999); “Bilgisayar Destekli İşbirliğine Dayalı Öğrenme,” Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, No:57, Eskişehir.\Redleaf R. (1996). Open the Door Let’s Explore More Field Trips of Discovery for Young Children, Redleaf Press, Minnesota.\Kohl M, Potter J. (1993). Science Arts, Discovering Science Through, Art Experiences, Bright Ring Publishing, USA.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
6
Portfolyo
Ödev
3
24
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
10
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
7
2
14
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
2
Portfolyo
Ödev
3
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
9
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
5
Final Sınavı
1
10
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest